Tuesday 22 March 2016

12: Про мрії та пошуки: мрію про власне видавництво, шукаю однодумців (серед авторів, художників та читачів)

Колись я гадала, що надрукувати книжку та стати відомим на весь світ письменником дуже просто. Звісно, то було до того як я стала дорослою, написала свою першу книжку та зрозуміла, що це зовсім не так, бо світ літератури зовсім не чекає на мене із розпростертими обіймами, і що я далеко не єдина, хто мріє побачити свої книжки на полицях книгарень – а ще краще, в серцях мільйонів читачів. Так, я люблю помріяти. Кажуть, це не шкідливо. Тож, чому б ні? Та все ж деяким авторам це таки вдається, чи не так? Звісно, я маю на увазі, не мріяти, не причиняючи собі шкоди, а стати відомими та улюбленими на весь світ. От тільки, як виявилося, написати книгу то не є проблема для людини з літературним хистом, фантазією та палким бажанням це зробити. Надрукувати її – ото зовсім інша справа. Наразі, мені здається, що це просто неможливо, якщо ви не знаменитість та не маєте знайомих серед видавців. 

З того часу як я вирішила, що неодмінно напишу книжку українською (бо до цього я писала переважно англійською), я почала слідкувала за різними видавництвами та за новинами в книжковому світі України. Нажаль, видавництва, які найбільш за все мене приваблюють (тим як вони працюють із авторами та високою якістю своїх книжок), занадто зайняті різними проектами, перекладами популярних творів іноземних авторів, та книжками вже відомих авторів у нас в країні. Так одне видавництво наразі не розглядає рукописи. З другим навіть зв’язатися не можливо. А третє просто ігнорує всі мої спроби достукатися до них із своїм запитанням. Тож на минулих вихідних я вирішила пошукати інші видавництва та, може навіть, знайти те саме видавництво, яке б згодом надрукувало мою казку. Нажаль, видавництв в Україні не так вже й багато, а таких, які готові співпрацювати з авторами «без імені» зовсім мало. До того ж, треба враховувати напрямок видавництва, чи працюють вони з книжками та авторами на гідному рівні, чи займаються промоцією авторів та книжок, і чи роблять ілюстрації та ще й які. 

Бо, мені здається, що моя казка то є справжнісінький рай для художника-ілюстратора. От я і мрію про яскраву книжку з великою купою ілюстрацій. Тільки видавництво про яке я так давно мріяла вже не приймає рукописів на розгляд через переповнений видавничий портфель та найближчим часом приймати до розгляду не буде... Тож я склала список із чотирьох (лише чотирьох!) видавництв, які можуть зацікавитися моїм проектом, а можуть і не зацікавитися. То справа така. Пощастить – не пощастить. А ще прочитавши інформацію про різні видавництва, я дійшла висновку, що багато видавництв в нашій країні то є суто сімейна справа чи то справа між друзяками та знайомими; деякі були сформовані заради того, щоб надрукувати одну єдину книжку; майже всі орієнтуються на перевидання класики та творів видатних іноземних авторів; дуже мало хто з видавництв займається промоцією, та ще менша кількість дає шанс новим, вітчизняним авторам. Звісно, це все мої власні висновки, і якщо вони хибні, то я буду тільки рада. 

А, поки що, дивлячись на цю невтішну та безперспективну картину, виникла ідея-мрія заснування власного видавництва. Звісно, я мріяла про це і раніше, але в той час я ще повністю не усвідомлювала наскільки важливим це буде для мене в майбутньому. Насправді, це те, про що я не наважувалася думати серйозно, бо розуміла як це складно та може навіть нездійсненно, але настав той момент, коли я зрозуміла, що я маю це зробити, чи хоча б спробувати. Та я розумію, що не зможу зробити це наодинці. Мені потрібні однодумці та мрійники, потрібна команда завзятих, ідейних, творчих та, разом із тим, практичних людей, кожен з яких буде займатися своєю конкретною справою. Я ще тільки починаю думати про концепцію видавництва, але гадаю, що це буде видавництво, яке буде працювати не тільки на читачів, а і на авторів. Це буде видавництво, яке буде друкувати якісні книжки та просувати своїх авторів, формувати тісний зв’язок з книгарнями, читачами, бібліотеками, проводити різноманітні літературні заходи та читання, співпрацювати з іноземними видавництвами, а також розвивати свою присутність он-лайн. Звісно, на все це потрібні кошти та вільний час, яких в мене наразі нема. Та все це попереду. Бо є мрія. А одже це вже початок!

No comments:

Post a Comment